Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, October 19, 2013

KALIMAH ALLAH: KESAN PENDIRIAN PR...APA BEZA MASJID DAN GEREJA JIKA ALLAH ITU SAMA

Inilah kesan apabila kita memberi ruang kepada orang politik seperti Anwar Ibrahim dan sekutunya bercakap soal agama Islam maka tidak heranlah mereka bertindak bijak seolah-olah mereka tahu serta sesuka hati bercakap tanpa memikirkan kesannya.
Lebih menakutkan apabila orang yang sudah terpesong akidah politiknya turut menyokong dan bertindak mempengaruhi mereka yang mulai keliru akhirnya fatwa pemimpin mereka yang diguna pakai sedangkan jelas dan terang mereka sedang memerangi Islam.
Klik - Facebooker yang terang cuba menghasut!
PR tegas dengan pendirian mereka bahawa bukan islam boleh menggunakan Kalimah Allah walaupun pada 14 oktober lalu,Mahkamah Rayuan menetapkan Gereja Katolik tidak dibenarkan menggunakan Kalimah Allah dalam apa jua urusan keagamaan mereka.
Mungkin barangkali PR terlalu terdesak hingga cuba meraih sokongan bukan Islam demi sokongan dan undi.
ADC ingin meninggalkan persoalan... apa beza masjid dan gereja andai seseorang itu muslim dan seorang lagi non muslim mempunyai tuhan yang sama iaitu Allah..?
Jom dengar apa kata Ustaz Kazim bercakap soal kalimah Allah...mohon yang menonton ini timbulkan segera kesedaran dan keinsafan dalam diri.




A086 
Dan segala yang mereka sembah yang lain dari Allah, tidak mempunyai sebarang kuasa untuk memberikan syafaat pertolongan, kecuali sesiapa yang memberi penerangan mengakui kebenaran dengan mentauhidkan Allah, Tuhan Yang Sebenar-benarnya secara mereka mengetahuiNya dengan yakin (bukan dengan kata-kata orang; maka merekalah yang mungkin diizinkan memberi dan mendapat syafaat itu).
(Az-Zukhruf 43:86) |
 
A087 
Dan demi sesungguhnya! Jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka: "Siapakah yang menciptakan mereka?" Sudah tentu mereka akan menjawab: "Allah!". (Jika demikian) maka bagaimana mereka rela dipesongkan (dari menyembah dan mengesakanNya)?
(Az-Zukhruf 43:87)
 
A088 
Dan (Dia lah Tuhan yang Mengetahui rayuan Nabi Muhammad) yang berkata: Wahai TuhanKu! Sesungguhnya mereka ini adalah satu kaum yang tidak mahu beriman (maka terserahlah kepadaMu untuk mengadilinya)!"
(Az-Zukhruf 43:88
 
A089 
 (Tuhan menjawab rayuannya dengan berfirman): "Jika demikian, maka janganlah engkau (wahai Muhammad) hiraukan mereka, dan katakanlah: ` Selamat tinggallah! ' Kemudian mereka akan mengetahui kelak (akibat keingkarannya)! "
(Az-Zukhruf 43:89)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...