Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, July 31, 2012

Lajim Memang Tunggu Kena Pecat

Lajim kena letak jawatan dalam kerajaan


Lajim Memang Tunggu Kena Pecat

KILL
POLITIK lanun macam Lajim Ukin bukan susah sangat nak dibaca.  Dia letak semua jawatan dalam UMNO tapi kekal jawatan ahli dan Timbalan Menteri kerana menunggu untuk dipecat.  Nanti adalah alasan untuk dia mencaci Perdana Menteri semahu-mahunya.
Hakikatnya, tidak ada Perdana Menteri dalam dunia yang akan kekalkan jawatan ahli kabinetnya yang menyokong pembangkang.  Kalau Anwar jadi Perdana Menteri pun dia tidak akan lantik Ibrahim Ali sebagai Timbalan Menteri, umpamanyalah.
Ini logik yang budak darjah 6 pun boleh fikir.
Kita penyokong UMNO tidak ada masalah kalau Lajim keluar macam cara orang ada otak.  Kita penyokong UMNO tidak akan demo depan rumah Lajim mintak dia kosongkan kerusi kerana menang atas tiket BN (bukan individu), macam mana yang berlaku kepada ramai ahli Parlimen PKR yang keluar parti sebelum ini.
Pergilah, kita tak kesah.  Tapi kita naik menyampah dengan permainan politiknya yang tak  padan dengan umur, tua tapi masih tak sedar diri.  Nak tunjuk bagus tak bertempat.
Dunia tahu, Malaysia tahu, rakyat Sabah tahu, Lajim nak jadi Ketua Menteri Sabah, period.  Datuk Seri Najib tidak ada alasan untuk serahkan jawatan itu kepadanya kerana dia bukan ADUN tapi Ahli Parlimen dan Ketua Menteri sekarang bekerja dengan bagus, apa alasan nak buang?
Moral cerita disini, Perdana Menteri tidak ada masalah dengan Lajim.
Jadi Lajim perlu cipta alasan kenapa dia perlu bermusuh dengan Perdana Menteri, dan apa lagi alasan terbaik melainkan dipecat dari jawatan Timbalan Menteri?  Begitu juga UMNO, Lajim perlu cari alasan untuk burukkan UMNO selepas bersama dengan Pakatan haram nanti.
Kalau tidak, rakyat akan menilai Lajim tidak ada maruah (walaupun memang dia tidak ada maruah), hipkorit dan seumpamanya.  Orang bijak pernah berkata, “Yang penting bukan betul-betul ada maruah atau tidak, tapi penilaian orang kepada kita, sama ada bermaruah atau tidak”.
Pendek kata pandangan orang tu yang penting.
Ini penting sebab rakyat Beaufort dan Lajim sendiri tahu Najib banyak bantu projek pembangunan di parlimen tersebut.  Lajim tidak boleh menafikannya, atau buta-buta sahaja dia digelakkan rakyat kawasan itu, mana boleh.
Dari orang bertanya dan Lajim tidak ada kata-kata untuk menjawab, maka memang diatur begitu, letak semua jawatan dalam UMNO tapi kekal jawatan Timbalan Menteri dan ahli UMNO menunggu dipecat, sebab Lajim dan Anwar tahu, pemecatan adalah alasan yang cukup bagus untuk mengecam Perdana Menteri dan UMNO selepas ini.
Eh, mestilah sebut nama Anwar, ini musibat putar alam nombor satu.  Lajim tidak ada akal pembelit sehebat Anwar untuk rencana semua perkara macam ini, hanya Anwar yang pandai.  Lagipun, tahun 1994 dulupun Lajim dah kenal permainan Anwar, kalau tidak macam mana pulak PBS boleh tumbang tak sampai 2 minggu lepas menang pilihanraya negeri?
Semuanya sebab putar belit Anwar dan Lajim (dan 2 yang lain) sebagai bonekanya.
Dan kini dia jadi boneka lagi, apa yang nak hairan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...