Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, April 16, 2013

TERIMA KASIH KAMI SELURUH RAKYAT JOHOR KEPADA JASON TEOH. GHANI KENA KERJA KUAT UNTUK MENANG.

Kagum Kerjasama Ghani Othman & Jason Teoh Berganding Bahu Mengkuburkan Lim Kit Siang Di Gelang Patah



Mungkin ramai yang terkejut disebalik pengumuman nama calon Barisan Nasional yang diumumkan tadi diseluruh Malaysia. Mungikin ada kata Calon itu tak sesuai dan mungkin akan kata ada calon yang memang diharapkan untuk mewakili mereka. Semuanya sudah tersurat dan apa yang jelas Tranformasi Najib Razak bukan sahaja dibawa kedalam UMNO, Kerajaan malah dalam parti Barisan Nasional juga Najib Razak melakukannya.

Gomo berminat untuk mengulas pertembungan antara Bekas Menteri Besar Johor Datuk Haji Abdul Ghani Othman (BN) menentang Lim Kit Siang (DAP) bagi parlimen Gelang Patah.

Gomo sebenarnya lebih suka jika Jason Teoh MCA Gelang Patah untuk bertanding atas ticket BN pada PRU 13 ini kerana Gomo sendiri cukup kenal dengan Jason Teoh kerana 4 tahun bersahabat dengan beliau. Beliau sememangnya disukai oleh rakyat Gelang Patah baik Cina, India mahupun Melayu.

Bertahun Jason Teoh melakukan bermacam macam program untuk penduduk di Gelang Patah dan kata kata dari penduduk sudah yakin Jason tidak menghadapi masaalah bagi menang Parlimen Gelang Patah jika beliau bertanding.

Namun apabila Lim Kit Siang mengumumkan untuk masuk ke Gelang Patah, pekara ini menjadi tidak keruan memandangkan kita tahu sentimen kaum Cina dengan kepala Komunis ini Lim Kit Siang. Peluang untuk Jason Teoh menang semakin sukar memandangkan Hasutan DAP ala ala Komunis pastinya membuatkan masyarakat Cina akan memenangkan Lim Kit Siang.

Mungkin atas percaturan tersebut Jason Teoh tidak bertanding di Gelang Patah pada PRU 13 ini dan membuka laluan buat Datuk Haji Ghani Othman bekas Menteri Besar Johor yang cukup disegani oleh rakyat Johor.

Tidak ada rezeki Jason Teoh sahabat Papa Gomo untuk bertanding pada PRU 13 ini namun Gomo dimaklumkan oleh Jason bahawa beliau akan menyokong Barisan Nasional untuk menang pada PRU 13 ini apatah lagi beliau ingin Ghani Othman menewaskan Lim Kit Siang kepala Racist yang menghuru harakan kemanan antara kaum di Malaysia.

Perletakkan Ghani Othman di Gelang Patang menentang Lim Kit Siang sebenarnya telah menaruhkan Ghani Othman ke dalam satu bentuk baru pertandingan yang tidak dijangka sebelum ini. Dengan pengundi yang majoritinya kaum Cina  :M: 33.54% C: 54.06% I: 12.22% pasti Ghani Othman sukar untuk menang. Namun harus diingat sejara dan rekod Ghani Othman selama mana beliau menjadi Menteri Besar Johor dan hubungan baik Ghani dengan kaum cina di negeri Johor. Mungkin ada strategi yang baik dengan meletakkan Ghani Othman di Gelang Patah dan ini juga merupakan satu isyarat jelas bahawa Lim Kit Siang bakal dikuburkan pada PRU 13 ini.

Jason Teoh
Strategi dan inilah yang membuatkan Ghani Othman turun ke lautan luas untuk berhadapan dengan seekor jerung. Ghani Othman mempertaruhkan apa yang beliau ada demi memastikan Lim Kit Siang terkubur dan rakyat Johor menolak Lim Kit Siang dan DAP dari terus menjadi petualang kepada keharmonian kaum.

Hanya sedikit ulasan Gomo dalam isu ini namun Gomo yakin pucuk pimpinan Barisan Nasional akan membantu Jason Teoh MCA Gelang Patah kerana beliau merupakan orang yang amat baik dan sesuai diketengahkan pada masa hadapan.

Perkiraan Papa Gomo antara pertembungan Ghani Othman vs Lim Kit Siang di Gelang Patah adalah kemenangan yang akan berpihak kepada Ghani Othman. Ghani Othman akan menang tipis dan Lim Kit Siang akan terus terkubur buat selama lamanya.

Psssttt... Kagum dengan keberanian Jason Teoh dan Ghani Othman berganding bahu menumpaskan Bapak Komunis Lim Kit Siang.



Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...