Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, April 20, 2013

KAMI PENYOKONG BN MENGUCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA CHE JOHAN (BN) MEMBERI LALUAN KEPADA DATUK IBRAHIM ALI UNTUK TEWASKAN PAS DI PASIR MAS

TIDAK SERAH BORANG] Calon BN Pasir Mas (Che Johan) JELASKAN Demi KALAHKAN PAS - Mohon Maaf & Sedia Terima Hukuman?




PASIR MAS 20 April - "Saya memohon maaf kepada Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Najib Tun Razak kerana menarik diri daripada dicalonkan dan saya bersedia untuk menerima apa jua hukuman." 
Demikian luahan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Che Johan Che Pa selepas tidak menyerahkan borang pencalonan pada proses penamaan calon Pilihan Raya Umum Ke-13 bagi kerusi Parlimen Pasir Mas di sini pagi ini. 
Tindakan Che Johan itu menyaksikan 'mentor politiknya' Datuk Ibrahim Ali akan bertanding satu lawan satu menentang anak Mursyidul Am Pas, Nik Mohd. Abduh Nik Abdul Aziz.
Che Johan berkata, beliau mengambil keputusan itu bagi memastikan Pas tewas di kerusi tersebut dan membantu BN mendapatkan majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat. 
Serentak dengan itu, beliau menyeru kepada semua pihak supaya memberikan sokongan sepenuhnya kepada Ibrahim dan semua calon BN di tiga kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Pasir, Tendong dan Chetok.
  
"Selepas mendapat tahu Ibrahim mencalonkan dirinya dan saya pasti pagi tadi selepas saya melihat beliau menyerahkan borang pencalonan, maka saya menarik diri daripada bertanding di Parlimen Pasir Mas untuk mengelak pertandingan tiga penjuru kerana semua tahu pertembungan tiga penjuru amat sukar untuk BN menang di sini. 
"Jadi saya mengambil langkah untuk menarik diri lebih-lebih lagi saya melawan Ibrahim yang saya anggap seperti ayah dan mentor politik saya. Saya tidak mahu kami berdua terkorban dan dengan hati yang berat saya menarik diri bagi memastikan Pasir Mas tidak jatuh ke tangan pembangkang dan seterusnya membantu BN mengambil balik Kelantan," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Pejabat UMNO Pasir Mas di sini hari ini
Banyak pihak melihat tindakan Che Johan merupakan pilihan yang tepat kerana tindakan beliau bertanding akan menyebabkan berlakunya pecahan undi diantara beliau dan Ibrahim Ali.
Situasi ini pastinya akan menguntungkan PAS.
Ramai yang percaya, jika situasi satu lawan satu di antara Ibrahim Ali dan Nik Abduh maka peluang adalahb lebih besar untuk memihak kepada Ibrahim.
Memandangkan sebelum ini secara terang-terangan Ibrahim Ali telah menyatakan sokongan kepada UMNO dan BN maka, jika Ibrahim memenangi kerusi ini pastinya akan menguntungkan BN juga.

PRU -13 : Ahli Pas DUN Selising tolak pencalonan Saiful Bahrin?


Keputusan Pas mencalonkan semula Saiful Bahrin Mohamed bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selising di sini mendapat tentangan sebahagian besar ahli dan penyokong tegar parti itu.

Bagi menyatakan bantahan, mereka telah melantik Setiausaha Pas Cawangan Danan Timur yang Ahli Jawatankuasa Penerangan Pas kawasan, Ibrahim Ismail untuk bertanding atas tiket Bebas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini.

Ibrahim ketika ditemui memberitahu, pencalonan beliau dibuat bagi menunjukkan bantahan terhadap Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang masih memilih Saiful Bahrin untuk terus bertanding, meskipun ditentang oleh sebahagian ahli dan penyokong parti.

Dakwanya, beberapa surat bantahan telah dihantar kepada Nik Abdul Aziz sebelum ini meminta beliau selaku Pesuruhjaya Pas Kelantan menukar calon lain yang difikirkan bersih dan tidak terpalit skandal.

Kami bukan kumpulan yang menentang perjuangan Pas tetapi hanya mewakili sebilangan besar pengundi, ahli dan penyokong kuat Pas yang tidak bersetuju Saiful Bahrin dikekalkan sebagai calon PRU-13.

Saya akan bertanding atas tiket Bebas menggunakan lambang tiga bentuk anak kunci dan mengambil borang penamaan calon di Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Puteh dalam tempoh terdekat bagi menyempurnakan proses berkaitan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan tahlil bersama penyokongnya di kediamannya di Taman Perumahan Selising, dekat sini malam tadi.

Ibrahim berkata, kes khalwat di atas kereta api yang dikaitkan dengan Saiful Bahrin masih gagal dipadamkan dan ia sepatutnya diselesaikan agar dakwaan tersebut tidak dijadikan isu politik oleh parti lawan.

“Pas DUN Selising mahukan calon wakil rakyat mereka bersih khususnya membabitkan peribadi. Sebagai parti yang memperjuangkan agenda Islam, isu-isu seumpama itu seharusnya tidak berpanjangan," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...