Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, November 12, 2016

KENYATAAN RASMI PPBM MENGENAI LARANGAN PENGGUNAAN PERKATAAN 'BERSATU' BAGI MERUJUK PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA.



Parti Pribumi BERSATU Malaysia
·
KENYATAAN RASMI PPBM MENGENAI LARANGAN PENGGUNAAN PERKATAAN 'BERSATU' BAGI MERUJUK PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

1.Parti Pribumi Bersatu Malaysia telahpun menerima sepucuk surat peringatan yang bersifat amaran daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia mengenai penggunaan perkataan 'Bersatu' bagi merujuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia.
2. Surat yang bertarikh 9 November 2016 ini mengingatkan dan memberi amaran kepada PPBM supaya tidak lagi menggunakan nama BERSATU dalam apa juga bentuk program dan aktiviti parti termasuk ceramah, penerbitan serta penggunaan poster, bunting, kain rentang dan sebagainya.
3.Antara lain surat tersebut memberi amaran bahawa 'sekiranya terdapat bukti yang menunjukkan pihak PPBM masih lagi menggunakan nama atau panggilan BERSATU dalam apa keadaan sekalipun, ia tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap PPBM termasuklah tindakan yang boleh menyebabkan pembatalan pendaftaran PPBM'.
4. PPBM memandang serius akan perkara ini kerana pasti ramai yang akan kecewa dengan larangan ini . Kita memahami perasaan ahli-ahli parti dan orang ramai yang sudah sebati dengan perkataan BERSATU bagi merujuk PPBM.
5.Namun demikian kita perlu akur dengan peringatan tersebut kerana pasti kita tidak mahu isu ini akan menganggu gugat semua penat lelah yang telah dan sedang dilakukan oleh semua pihak untuk menguatkan parti.
6. Justeru adalah dinasihatkan supaya nama Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau singkatannya PPBM hendaklah digunakan dalam semua urusan rasmi parti.
Sekian. Terima kasih.
BERSATU BERAMANAH BERMARUAH.
DATUK DR SHARUDDIN BIN MD SALLEH
Setiausaha Agung
Parti Pribumi Bersatu Malaysia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...