Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, December 18, 2013

Penyokong BN Lega Tol Naik Hanya Untuk Highway Di Selangor. Yang sengsara tetap rakyat Selangor.

Inilah sebab kenapa harga tol di Selangor naik.



Rupa-rupanya negeri yang kononnya berkebajikan turut ambil untung dari konsesi tol.





Gamaknya keuntungan inilah yang digunakan untuk bayar gaji mahal-mahal kat Menteri Besar, Speaker DUN dan EXCO dari Pakatan. 





Yang sengsara tetap rakyat Selangor. 

Kenaikan kos sara hidup: Sudah puas mengutuk Kerajaan?


timthumb
Sudah puas mengutuk Kerajaan ekoran kenaikan harga tol? Belum puas? Silalah kutuk lagi kerana saya yakin pihak Kerajaan takkan dapat menutup mulut kita dari terus mengutuk mereka. Apatah lagi berkenaan kenaikan kadar tol di bandar-bandar yang dikatakan bertentangan dengan manifesto BN pada PRU13 yang lalu. 

Sejak diumumkan tentang kenaikan sedikit kadar tol, ramai yang kononnya tertekan bangkit menghentam Kerajaan. Yang kononnya menyokong dan berada di bangku kerajaan pun turut seirama dengan pihak pembangkang yang siang malam menyebut tentang isu kenaikan kadar tol. 

Ditokok tambah bagi menyedapkan “perisa”, disebut juga berkenaan kenaikan harga petrol yang mendominokan kenaikan harga barangan lain, harga gula, kenaikan kadar tarif elektrik, tiket LRT dan sebagainya. Meriah sungguh mereka menghentam kerajaan. 

Ada yang mengatakan kerajaan tidak prihatin, mungkin janji dan tidak cakap serupa bikin. Ada yang mengecam menuduh kerajaan zalim dan menekan hidup rakyat. Ada pula yang berhujah mengatakan TNB dan PLUS untung besar dan tidak wajar menaikkan kadar elektrik dan tol.

Golongan muda kata, tindakan kerajaan menaikkan kos sara hidup itu menekan mereka. Mereka tertekan nak kahwin, beli kereta dan beli rumah. Pada mereka, mungkin semua kenaikan itu akan menyebabkan mereka tidak mampu kahwin, beli kenderaan dan memiliki rumah nanti… 

Kesimpulan dari kutukan terhadap kerajaan itu, mereka yang tidak berpuas hati mendakwa bahawa kos sara hidup mereka telah naik mendadak dan hidup mereka tertekan ekoran tersebut. Jadi, pada 31 Disember 2013 nanti mereka nak adakan himpunan bantahan di ibu negara. Maka kita bolehlah tengok pihak pembangkang dan “so called” penyokong kerajaan sama-sama berdemo nanti, kan? 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...