Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, August 6, 2011

Anak Nik Aziz sokong pihak Gereja MURTADkan umat Islam?

umat Islam?


Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS pusat Nik Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan semua rumah ibadat tidak boleh diceroboh dan sebarang bentuk pencabulan tidak dibenarkan melainkan dengan “kuasa dan hak.”

Lebih selesa bercakap dari sudut ajaran Islam, Nik Abduh berkata setiap rumah ibadat perlu sentiasa dijaga dan dihormati.

Bagaimanapun tegas beliau sekiranya ada bukti mengaitkan dalam usaha untuk memurtadkan orang Islam tindakan boleh dilakukan tapi mengikut peruntukan undang-undang yang ditetapkan.

“Dari sudut Islam semua rumah ibadat termasuk gereja tidak boleh ada apa-apa pencabulan kecuali dengan kuasa dan hak yang dibenarkan selain mempunyai bukti yang kukuh, baru ia (serbuan) boleh dilakukan.

“Kita tidak boleh membunuh kecuali dengan hak, kita tidak boleh mencuri kecuali dengan hak, sama seperti rumah ibadat... rumah ibadat ini perlu dijaga, kalau nak buat serbuan perlu ada bukti yang kukuh,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Nik Abdul berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu satu majlis makan malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya, Rabu lalu.

Pada kejadian malam Rabu itu, kira-kira 30 anggota polis dan pihak berkuasa Jais memasuki premis Gereja Methodist Damansara Utama tanpa waran kira-kira 10 malam.


p/s: Apa yang dimaksudkan dengan anak Pok Nik ni? Dia setuju dengan Gereja atau tak?

Cakap berbelit-belit macam keling.. Sama juga dengan pak dia yang kaki spin... HamPAS !!!!

APA YG PASTI PAS ITU PARTI AMALAN SONGSANG. BETULKAH KATA USTAZ ZAINAL?. PAS SEKARANG LEBIH UTAMAKAN DAP SI KAFIR HARBI. DULU KATA UMNO KAFIR RUPA2 FATWA TERBALIK BUAT DIRI SENDIRI AHLI2 PAS KERANA KARENAH KEPIMPINAN PAS YANG SEMAKIN JUMUD DENGAN GEREJA . APAKAH AHLI2 PAS SANGGUP MENJADI KAFIR..


1 comment:

  1. Tak ada pendirian langsung!! Baik shut up U!!! Tak membantu pun.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...