Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, September 27, 2014

MB Azmin Penipu : PAS Selangor Tidak Setuju Kurangkan Kuota Exco


PEMUDA_PAS_8


PAS Selangor Tidak Setuju Azmin Kurangkan Kuota Exco

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman berkata, beliau dimaklumkan PAS Pusat juga tidak pernah bersetuju dengan pengurangan Ahli Majlis Kerajaan Negeri (Adun) parti yang diputuskan Menteri Besar Mohamed Azmin Ali.

PAS Selangor menafikan sebarang dakwaan ia bersetuju agar bilangan ahlinya yang menduduki Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dikurangkan daripada 4 sebelum ini kepada 3.
Setiausaha Badan Perhubungan PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman berkata, beliau dimaklumkan yang PAS Pusat juga tidak pernah bersetuju dengan pengurangan yang diputuskan menteri besar baharu itu.
“Kami berasakan tindakan ini bukanlah satu permulaan yang baik. Bagaimanapun, PAS mahu melihat kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor terus stabil dan dapat melaksanakan agenda-agenda rakyat,” katanya.
Khairuddin yang juga Adun Paya Jaras berkata, sebelum ini, 4 exco PAS kekal di dalam kerajaan negeri walaupun yang lain dipecat oleh menteri besar terdahulu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Katanya, mereka mengambil keputusan kekal demi memastikan kerajaan PR Selangor tidak tumbang walaupun rakan dalam PR lain mempertikaikan tindakan mereka.
“Oleh demikian, PAS akan tetap kekal mempertahankan kerajaan tersebut,” katanya dalam satu kenyataan malam ini.
Khairuddin berkata PAS Selangor juga berpandangan penguguran Dr Halimah dan Sallehen yang berkhidmat dengan cemerlang sebelum ini adalah tidak berasas. -TMI.
Mohd-Khairuddin-Othman
Setiausaha Badan Perhubungan PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman 


Komposisi barisan Exco Selangor akhirnya terjawab pagi ini apabila Menteri Besar, Azmin Ali mengumumkan senarai yang baru dengan mengurangkan kuota Exco PAS kepada 3 daripada 4 sebelum ini. Azmin mengumumkan demikian pada sidang media di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK). Berikut adalah senarai EXCO Selangor yang baru:

1. Elizabeth Wong - PKR
2. Dr Daroyah Alwi - PKR
3 Nik Nadzmi Nik Ahmad - PKR
4. Amiruddin Shari - PKR
5. Teng Chang Khim - DAP
6. Ean Yong Hian Hua - DAP
7. Ganabatirau Veraman - DAP
8. Iskandar Abdul Samad - PAS
9. Dr Ahmad Yunus Hairi - PAS
10. Zaidy Abdul Talib - PAS

PAS kini sudah hilang maruah diri. PAS ada 15 orang ADUN. Hanya 3 orang dilantik EXCO berbanding PKR yang tinggal 13 ADUN ada 5 EXCO termasuk Menteri Besar. DAP kekal 3 EXCO. Ertinya yang bagi kuat Kerajaan PR di Selangor ialah perkahwinan mutaah di antara PKR dan DAP.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...